Artyści muszą zawsze podążać nie tylko i wyłącznie za trendami muzycznymi, ale również za najnowszymi sposobami promocji. Jak wiadomo, muzyka sama się nie wypromuje i niezależnie od tego, czy chodzi o wokalistę działającego samodzielnie, czy też zespół, warto wiedzieć na przykład, jak znaleźć się na playlistach Spotify. Przede wszystkim oczywiście musimy skorzystać z firm, które zagwarantują nam skuteczne pośredniczenie właśnie pomiędzy artystą a odbiorcą. Tu z pomocą przychodzi Independent Digital. To, co trzeba zrobić to tylko wysłać do tej firmy liczbę utworów oraz albumów, a także gatunek muzyczny no i zakres współpracy. Wówczas twórczość będzie dostarczona do bardzo wielu różnych serwisów streamingowych, gdzie publikuje się utwory muzyczne i całe albumy.
Skuteczna promocja w serwisach streamingowych
Będąc artystą, trzeba sobie także zdać sprawę, że obecność w internecie bezwzględnie jest konieczna. Dlatego bardzo ważna będzie promocja w Spotify albo na przykład na YouTubie. W konsekwencji w zasadzie nawet artysta nie musi zbyt dokładnie wiedzieć, jak znaleźć się na playlistach Spotify, ponieważ zadbają o to specjaliści, którzy będą publikować cały materiał muzyczny. Najważniejsze jest to, aby przekazać cały materiał 21 dni przed planowaną premierą. Firma ID, bowiem musi mieć czas na zrealizowanie wszystkich formalności. Potem zaś po publikacji materiału artysta powinien publikować odnośniki na swoich profilach na serwisach społecznościowych. Poza tym warto zachęcać fanów do słuchania.