Każdy spot reklamowy ma na celu wzbudzenie potrzeby potencjalnego nabywcy. Chodzi przecież o to, aby reklama była skuteczna na tyle, by w efekcie zwiększyła się sprzedaż danego produktu bądź usługi.
Przyjęło się, iż spot reklamowy ma być krótki na tyle, by nie zanudzać odbiorcy, ale za to maksymalnie nasycony przekazem. Ten ma być nie tylko informacyjne, ale również wpływać na emocje grupy docelowej. Okazuje się, że większość zakupów (oczywiście poza tym pierwszej potrzeby) dokonujemy właśnie na podstawie emocji. To również one są odpowiedzialne za wizerunek, z jakim kojarzy nam się dana marka czy produkt.
Najlepiej, kiedy w reklamie pojawi się humor – ten jest najchętniej przyjmowany przez target i pasuje niemal do promocji produktów czy usług każdej branży. Pozytywnie odbierane są również dzieci jednak trzeba uważać, by w tym przypadku nie przekroczyć cienkiej granic dobrego smaku i gustu. Okazuje się również, że spot reklamowy jest dobry jeśli dopasowane są odpowiednio muzyka i kolory. To one wpływają na naszą podświadomość, dzięki nim zapamiętujemy przekaz.
Obowiązkowym elementem każdej reklamy jest hasło przewodnie. To ma być nakłaniające, ale i kojarzące się z reklamowanym produktem. Pamiętajmy, że hasła reklamowe to krótkie idee, które wpływają a wizerunek i stają się motywem nakłaniającym do zakupu.