Dla kogo praca w agencji interaktywnej

Dla kogo praca w agencji interaktywnej?

Praca w agencji interaktywnej to może być całkiem dobry pomysł na karierę zawodową.  Tym bardziej, że internet staje się powoli czołowym medium, a w związku z tym i rośnie zapotrzebowanie na ludzi w takim czy innym wymiarze mogą wspomóc firmy w zaistnieniu w nim.

Dodatkową zachętą, zwłaszcza dla młodych ludzi może być to, że na wiele stanowisk w agencjach interntowych nie są wymagane jakieś szczególne kwalifikacje. Na początek czasami wystarczy sam entuzjazm, trochę kreatywności i chęć do pracy.

Poniżej opisujemy kilka stanowisk, które można obsadzić w tego typu firmie.

Specjalista od mediów społecznościowych

To jedno z tych stanowisk, które nie wymaga na początku jakichś wielkich kwalifikacji. Otwarta głowa, kreatywności oraz lekkie pióro w zupełności wystarczą na początek. Musimy jednak obsadzając je być cały czas gotowi na naukę. I to czerpaną z własnego doświadczenia, gdyż social media to zbyt nowe zjawisko w marketingu, aby można było się wszystkiego nauczyć z książek, a następnie stosować to w praktyce.

SEO specjalista

To stanowisko z kolei wymaga już pewnych kwalifikacji i wiedzy, choć poprzeczka nie jest zbyt wysoko ustawiona w przypadku, gdy ubiegamy się o staż czy stanowisko juniora. W takim przypadku będzie się od nas oczekiwało, że wiemy jak działają i jak zbudowane są strony internetowe (HTML) oraz mamy podstawowe pojęcie, czym jest SEO.

Jak zatem widać, na początku nie będzie się wymagać od nas zbyt dużo, ale zostanie pełnoprawnym specjalistą SEO w agencji interaktywnej to żmudny proces, wymagający dużo pracy i zaangażowania z naszej strony.

Programiści

To akurat zawód, który wymaga od nas „twardych” kompetencji. Jeśli bowiem nawet aspirujemy na stanowisko juniorskie w agencji interaktywnej, to i tak musimy znać podstawy któregoś z języków internetowych (PHP, Java czy Python), aby móc marzyć o zatrudnieniu.

Rzecz jasna, na tym stanowisku również będzie się od nas wymagać stałego podnoszenia kompetencji i bycia na bieżąco z nowinkami w branży.