Jeśli do tej pory zawsze siedziałeś cicho i nie miałeś odwagi wyjść przed szereg, ten tekst jest skierowany do Ciebie. Przyda ci się tym bardziej jeśli Twój szef właśnie zlecił ci wygłoszenie prezentacji przed forum bądź niedługo masz zacząć reprezentować firmę w mediach.
Pamiętajmy, że sztuka dobrych wystąpień to nie tylko zajęcia dla introwertyków, którzy wolą słuchać aniżeli wychodzić na podium, to również szereg porad dla tych, którzy na co dzień nie mają problemów w kontaktach z ludźmi, są otwarci i śmiali a jednak nie znają reguł, jakimi rządzi się „scena” – trzeba wiedzieć, że nasz wizerunek będzie tworzony nie tylko na podstawie tego co mówimy, ale również tego, w jaki sposób to wykonujemy.
Wydaje się być logicznym, że każdy kto wśród swoich zawodowych obowiązków znajdzie wystąpienia publiczne powinien udać się na szkolenia medialne. Uczęszczają na nie zarówno rzecznicy prasowi firm i instytucji jak i prezesi czy specjaliści do spraw marketingu, którzy nierzadko biorą udział w konferencjach, kongresach czy zjazdach firmowych, gdzie wygłaszają tematyczne prelekcje.
Trzeba wiedzieć, że tylko dobrze przygotowany występujący, zarówno merytorycznie jak i psychicznie będzie w stanie komunikować się z odbiorcami przekazu. Będzie pewnie stał na scenie, mówił wyraźnie, zachowywał spokój nawet w sytuacjach kryzysowych – dobra praktyka sprawi, że lęk i zakłopotanie zniknie całkowicie a stanie w mównicy nie będzie stanowić żadnego problemu.