Już w pierwszej połowie roku doświadczyliśmy wprowadzenia pierwszych obostrzeń związanych z pandemią. Skutkowało to zablokowaniem wielu aktywności w wyniku czego wzrosła konsumpcja mediów cyfrowych. Lecz jak w tej sytuacji radzili sobie artyści i jakie podejmowali działania?
Odwołanie koncertów i eventów było poważnym ciosem dla branży muzycznej. Wówczas wielu artystów utraciło istotne źródło dochodów, przez co postanowili pójść za ciosem i skupić się na muzyce cyfrowej. W większości przypadków wymagało to zmiany priorytetów i przebudowania strategii.
Decyzja o prowadzeniu działań w popularnych serwisach muzycznych i mediach społecznościowych dla wielu artystów do dziś nie jest łatwa. Jednak obecnie muzyka cyfrowa i działania online są skutecznym sposobem na przetrwanie tego trudnego czasu. Jako że nie mogą odbywać się koncerty, to na popularności zyskał live stream, który jest wykorzystywany zarówno do prezentowania swojej twórczości, jak i komunikacji z fanami. Świadomość tego mają gwiazdy na całym świecie, przez co nie brakuje materiałów z takich transmisji.
Obecnie nie odbywają się również premiery nowych albumów i płyt. Jednak nic straconego, ponieważ tutaj kluczowa może okazać się promocja w Spotify pojedynczych utworów z nowej płyty. Takie działanie ma na celu przygotowanie fanów i utorowanie drogi dla nowego albumu, który ma zostać wydany. Warto o tym pomyśleć, szczególnie że Spotify wyszedł naprzeciw potrzebom artystów i uruchomił narzędzie Spotify for Artists, które w znacznym stopniu zwiększa skuteczność realizowanych działań.